tablighat karshenasi

نام گروه تخصصی: فرهنگ و هنر

نام رشته علمی کاربردی: کارشناسی حرفه ای مدیریت تبلیغات تجاری

مقطع تحصیلی: کارشناسی  

قابلیت‌ها و توانمندی‌های مشترک فارغ التحصیلان:

الف- تجزیه و تحلیل رخدادها و ارائه راه حل بهینه

ب- برنامه ریزی انجام کار و هدایت کار گروهی

پ- مدیریت و آموزش افراد تحت سرپرستی و انتقال اطلاعات فنی

ت- بهبود و مستندسازی فرایندهای انجام کار و ارائه گزارش نتایج فعالیت ها

ث- کارآفرینی، خلق و راه اندازی عرصه های جدید کسب و کار

ج- برقراری ارتباط موثر در محیط کار

چ- برنامه‌ریزی به منظور رعایت الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE)

ح- برنامه‌ریزی به منظور رعایت اخلاق حرفه ای

خ- تصمیم سازی و تصمیم گیری بخردانه

د- تفکر نقادانه و اقتضایی

ذ- خلاقیت و نوآوری

قابلیت‌ها و مهارت­های حرفه­ای فارغ التحصیلان:

  • بتواند اهداف تبلیغ را تعیین کند.
  • بتواند استراتژی تبلیغ را با توجه به مخاطب و شرایط بازار و رقبا مشخص نماید.
  • بتواند ابراز تبلیغ را مشخص کند.
  • بتواند محصول رقیب را بشناسد.
  • بتواند تقویم اجرایی پروژه را تعیین کند.
  • بتواند بودجه تبلیغ را در نظر داشته باشد.
  • بتواند ایده پردازی داشته باشد.
  • بتواند طرحهای تبلیغاتی را ارزیابی کند.
  • بتواند تأثیر تبلیغات را بسنجد
  • بتواند محتوای فنی تبلیغات را کنترل کند
  • بتواند مبارزه تبلیغاتی در سطح محلی و ملی انجام دهد.
  • بتواند بازار مصرف و مخاطب را بشناسد.
  • بتواند مدیریت تبلیغ را به عهده بگیرد.
  • بتواند کانون تبلیغاتی را مدیریت نماید.
  • بتواند جلسات مذاکره را هدایت نماید.
  • بتواند تیزر تبلیغاتی (شنیداری و تصویری) تولید نماید.
  • بتواند تبلیغات اینترنتی را ارزیابی نماید.
  • بتواند از قوانین و حقوق بازاریابی استفاده نماید.
  • بتواند بازاریابی شیوه های مختلف تبلیغات را مدیریت نماید.

مشاغل قابل احراز:

  • سناریونویس در تبلیغات (پیشنهاده نویس) برنامه ریز تبلیغات
  • کارشناس پژوهش
  • مدیر تبلیغات (مدیر پروژه )
  • مدیر کانونهای تبلیغاتی
  • کارشناس امور هنری (تصویری و شنیداری)

ضوابط و شرایط پذیرش دانشجو :

- داشتن حداقل مدرک کاردانی در یکی از رشته های مرتبط، سایر دانشجویان به شرط گذرانیدن دروس جبرانی

- داشتن شرایط عمومی تحصیل در نظام آموزش عالی کشور

تعریف شغل:

مجموعه ای از اقدامات و کوشش هایی که توسط فرد جهت اداره محیط های اقتصادی ، تجار ی و بازرگانی انجام می شود.

شرح وظایف و مسئولیت‌های اصلی شغل:

اشراف به  بازارهای اقتصادی و تجاری

آشنایی با تبلیغات و حضور در بازارهای محلی ، منطقه ای و ملی

آشنایی با بازارهای جهانی و نحوه حضور در ان

مدیریت شرکت های تجاری و بازرگانی

اهمیت و ضرورت شغل:

امروزه به طور فزاینده‌ای مشتریان باهوش‌تر شده، امکانات مجهزتری دارند، آگاهی بهتری می‌یابند، محافظتبهتریمیشوند ودامنـه انتخاب بیشتری دارند، و آنجایی که بازار به سمت مشتری گرایی در حرکت است، اکنون باید تبلیغ کنندگان بینش بسیار عمیق تری را نسبت به خواسته‌ها، نیازها و تمایلاتمشتریان خود داشته و در پی کسب رضایتی فراتر از انتظارات آن‌ها به شیوه‌ای کارآمد و موثر باشند. و همان طور که در دنیای امروز، متدهای تبلیغاتی برای ایجاد آگاهی در مصرف کنندگان پیشرفت کرده، با چالشی تحت عنوان شکاکیت مصرف کننده مواجه است. بنابراین پرداختن به این حرفه و حضور افرادی متخصص و با تجربه و صاحب سبک در این حوزه بک ضرورت محسوب می‌شود.

مدارک تحصیلی مورد نیاز برای احراز شغل:

کارشناسی مدیریت تبلیغات تجاری

مهارت‌ها و تجارب و دوره­های آموزشی ویژه برای احراز شغل:

گذراندن ورک شاپ های تخصصی و دوره های آموزشی تخصصی روابط عمومی

آشنایی بامهارت های هفت گانه ICDL

گذراندن دوره های تخصصی بازاریابی

تسلط به زبان انگلیسی

وسایل و ابزار مورد نیاز برای انجام دادن شغل:

سیستم رایانه ، چاپگر

خصوصیات جسمانی و توانایی های بدنی لازم برای انجام شغل:

گواهی سلامت جسمی ، فقدان مشکلات کلامی و ارتباطی

خصوصیات روانی و توانمندی های لازم برای انجام شغل:

عزت نفس ، ارامش ، اعتماد به نفس ، سلامت روانی ، قدرت اعمال مدیریت

ویژگی شخصیتی برای انجام شغل:

 اعتماد به نفس بالا ، توان برقراری ارتباط و کارتیمی ، قدرت ریسک پذیری بالا

محل­های استخدام و اشتغال:

کلیه شرکت های بازرگانی و تجاری

مطلوبیت ها و محدودیت­ها:

امکان حضور در بازارهای محلی ، منطقه ای و ملی و جهانی

محدودیت : نیاز دقیق به شناخت محیط کارهای اقتصادی

آینده شغلی و میزان درآمد:

یکی از رشته های پرطرفدار و به روز در سطح جهانی است که می تواند فضای کسب و کار را دگرگون نماید.

درآمد به توجه به شرایط هر شرکت یا سازمانی متفاوت می باشد.

توصیه‌ها، پیشنهادها و الزامات برای داوطلبان ورود به شغل:

افرادی که وارد این حوزه می شوند باید دارای قدرت ریسک بالا ، توان تشخیص موقعیت های تجاری و بازرگانی و توان مقابله با مسائل و مشکلات اقتصادی را داشته باشند.

 

 

پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تحقیقات و آموزش دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری

پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تحقیقات و آموزش دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری

به استحضار میرساند با توجه به راه اندازی پورتال کتابخانه دیجیتال دفتر تحقیقات و آموزش دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری توسط وزیر محترم کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر، ...
نظرات کاربران
ارسال نظر

توضیحاتی درباره شرکت ما

لورم ایپسوم یا طرح‌نما (به انگلیسی: Lorem ipsum) به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود. طراح گرافیک از این متن به عنوان عنصری از ترکیب بندی برای پر کردن صفحه و ارایه اولیه شکل ظاهری و کلی طرح سفارش گرفته شده استفاده می نماید، تا از نظر گرافیکی نشانگر چگونگی نوع و اندازه فونت و ظاهر متن باشد.

معمولا طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفا به مشتری یا صاحب کار خود نشان دهند که صفحه طراحی یا صفحه بندی شده بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است. از آنجایی که طراحان عموما نویسنده متن نیستند و وظیفه رعایت حق تکثیر متون را ندارند و در همان حال کار آنها به نوعی وابسته به متن می‌باشد آنها با استفاده از محتویات ساختگی، صفحه گرافیکی خود را صفحه‌آرایی می‌کنند تا مرحله طراحی و صفحه‌بندی را به پایان برند.